luni, 30 martie 2020

Programul Școala ALTFEL 2020, de acasa!

Dragi copii și părinți, Programul Școala ALTFEL, se va desfășura ACASĂ!
De la INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN IAȘI, avem un link cu un inventar de activități practice, creative și ludice, sugestii și argumente pentru părinți și copii.
Acestea sunt recomandări de organizare a activităților din domeniul educației economice și casnice moderne.
http://www.isjiasi.ro/index.php/activitati-extrascolare/documente-specifice/1055-programul-scoala-altfel-de-acasa

MAI JOS, URMEAZĂ PLANIFICAREA PROIECTULUI EDUCATIV ȘCOALA ALTFEL, A CLASEI NOASTRE:

PROIECT  EDUCATIV:
 “ŞCOALA ALTFEL”

LICEUL TEHNOLOGIC ECONOMIC NICOLAE IORGA , PAŞCANI
CLASA  I, B, STEP BY STEP
GRUP ŢINTĂ: 37 elevi
             
PERIOADA  DE DESFĂŞURARE:  30 martie – 03 aprilie 2020

SCOPUL:
             Proiectul „ŞCOALA ALTFEL” vizează îmbunătăţirea competenţelor
             sociale, nivelul cooperarii, nivelul comunicării verbale şi nonverbale,  nivelul creativităţii prin:
  • Procesul de învăţare prin joc;
  • Participarea copilului la alegerea activităţilor şi a jocurilor;
  • Organizarea adecvată a ambientului educativ; 
  • Stimularea şi  dezvoltarea stimei de sine, a comunicării interpersonale şi a relaţionării.
Proiectul îşi propune:   
  • Activităţi de educaţie informală şi nonformală care să amelioreze comportamentul de adaptare şcolară;
  • Crearea unei motivaţii optime pentru activitatea  extraşcolară;
  • Implicarea familiei în activităţile extraşcolare; 
  • Facilitarea integrării şcolii în comunitate; 
  • Activităţi de dobândire a deprinderilor de viaţă independentă şi autonomie personală
Exerciţiile suport de desfăşurare a activităţilor vor urmări:
  • Limbajul, vorbirea (pronunţia şi  tipul de comunicare verbală);
  • Atitudinile copilului, spontaneitatea şi iniţiativa (opoziţie, pasivitate, cooperare, entuziasm);
  • Maniera de relaţionare (formulare de întrebări, plictiseală, necooperare, detaşare, iritare, tensionare, plăcere, participare totală ,etc.);
  • Adaptarea la situaţiile  propuse, gradul de cooperare şi de atenţie;
    Evaluarea: 
  • Fotografii,  postere, diplome
  • Expoziţie cu lucrările elevilor 
DATA
DENUMIREA  ACTIVITĂTII
OBIECTIVE
LOCUL  DESFĂSURĂRII
PARTICIPANTI
LUNI
30 martie 
2020


ACTIVITĂȚI ÎN BUCĂTĂRIE 

1.  O rețetă mult iubită, în familie pregătită 
     

2.  O cină specială 
     Așezarea mesei urmând anumite reguli
    
  • Alegerea rețetei preferate;
  • Pregătirea ingredientelor și a instrumentelor de lucru;
  • Respectarea etapelor de preparare a rețetei;
  • Stimularea creativității prin personalizarea preparatului;
  • Respectarea regulilor generale de aranjare a unei mese;
  • Dezvoltarea imaginației și a spiritului practic; 
ACASĂ 

FAMILIA
MARTI
31 martie
2020


ACTIVITĂȚI DE CREAȚIE ARTISTICĂ 

1.Atelier de creație -  Zâmbet și culoare, pictam cea mai frumoasă floare
.

2. Frigiderul artistic
           
  • Alegerea proiectului de creație plastică și recunoaşterea materialelor de lucru;
  • Utilizarea diverselor tehnici de lucru ce dorim să le punem în practică;
  • Relaționarea pozitivă prin discuții cu membrii familiei despre obiectele pe care le-au creat;
  • Dezvoltarea simţului pentru frumos  ;
  • Realizarea unei expoziții pe frigider cu desene/picturi păstrate ;
ACASĂ  

FAMILIA 
MIERCURI
01 aprilie
2020


ACTIVITĂȚI DE DEZVOLTARE A PERSONALITĂȚII 


1. Sunt talentat, unic și frumos – un copil norocos


2. Provoacă mai departe - joc


  • Alegerea unei activități la care copilul își poate demonstra un talent personal, mai deosebit (truc, magie, glume, joc, dans, cântec ,  sport...etc);
  • Prezentarea video a acelei activități ;
  • Provocarea altui membru de familie sau a unui prieten online, de a-și dezvălui un talent/ o abilitate deosebită;
  • Dezvoltarea capacităţii de exprimare orală ;
  • Stimularea încrederii în propria persoană și în capacitățile sale.
ACASĂ 

FAMILIA
JOI
02 martie
2020




ACTIVITĂȚI  RECREATIV - EDUCATIVE

 1. Jocul – actrivitatea principală de exprimare, învățare , dezvoltare, recreare, distracție 
   
 2. Cu mic cu mare ne jucăm , pedepse hazlii ne dăm !

  • Revizuirea tuturor jocurilor din casă , adecvate vârstei copilului;
  • Alegerea unui joc, reactualizarea regulilor jocului și a etapelor de joc și desfășurarea jocului cu toți membrii familiei prezenți ;
  • Dezvoltarea sentimentului de corectitudine, colaborare/competiție , egalitate și apreciere;
  • Inventarea unor jocuri de tip EXATLON (utilizând diferite jucării , perne, scaune, cordoane...) și parcurgerea acestora ;
  • Descoperirea jocurilor la care părinții pierd ușor în fața copiilor și crearea unor pedepse hazlii pentru cei ce pierd.
ACASĂ 

FAMILIA
VINERI
03 aprilie
2020


ACTIVITĂȚI DE GRĂDINĂRIT 

 1. Pregătim răsaduri în casă pentru o grădină frumoasă 
     
 2. Natura în casa mea
   
  • Pregatirea materialelor necesare pentru însămânțarea/ plantarea/ transplantarea unei plante;
  • Parcurgerea etapelor de lucru pentru plantare, respectând reguli de igienă corespunzatoare;
  • Îngrijirea și observarea sistematică a plantei în creștere ;
  • Participarea efectivă şi afectivă a copiilor la activităţile proiectului;
  • Cultivarea interesului pentru natură /plante prin crearea unui colț verde (cu plante vii) în casă.
ACASĂ 

FAMILIA





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu