2012/11/23 - CERC PEDAGOGIC
Clasa Pregătitoare B
Prof.
înv. prim. Cucoş Oana Diana
Data:
23.XI.2012
Tema
proiectului: „Interdisciplinaritatea Matematică – Comunicare în limba română/
Muzică şi mişcare/ Arte vizuale şi lucru manual”
Tema
zilei: Situaţii de grupare
Discipline:
Ø Matematică şi
explorarea mediului înconjurător
Ø Comunicare în
limba română
Ø Arte vizuale şi
lucru manual
Ø Muzică şi mişcare
Durata:
35
minute de curs + 10 minute de activităţi liber-alese, recreative
Locul
desfăşurării: Sala de clasă
Competenţe
specifice:
☼
MEM –
1.1 - Recunoaşterea numerelor în concentrul 0-10;
☼
MEM – 1.4 - Identificarea cardinalului unei
mulţimi la care s-au adăugat 1-2 elemente;
☼
MEM – 3.1 – Manifestarea interesului pentru
crearea unor probleme simple de adunare cu 1-2 unităţi, în concentrul 0-5, prin
explorarea unor contexte concrete;
☼
MEM – 5.1 – Sortarea/ clasificarea pe baza
unui criteriu dat;
☼
MEM – 5.2 – Rezolvarea de probleme în care
intervin operaţii de adunare cu 1-2 unităţi în concentrul 0-5, cu ajutorul
obiectelor
☺
CLR – 1.1 – Sesizarea semnificaţiei globale a
unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar;
☺
CLR – 1.2 – Recunoaşterea unor detalii
dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar;
☺
CLR – 1.3 – Identificarea cuvintelor din
enunţuri scurte, rostite clar şi rar;
☺
CLR – 1.5 – Manifestarea curiozităţii faţă de
receptarea semnificaţiei mesajelor orale, în contexte de comunicare cunoscute;
AVLM – 2.2 - Manifestarea liberă a ideilor şi trăirilor personale, apelând
la vorme simple de exprimare specifice artelor;
AVLM – 2.6 – Participarea la activităţi integrate adaptate nivelului de
vârstă în care se asociază elemente de exprimare vizuală, muzicală, verbală,
kinestezică;
♫
MM – 2.1 – Cântarea în colectiv a cântecelor,
asociind mişcarea sugerată de text
♫
MM – 3.4 – Participarea la serbări şi la
proiecte integrate, sugerate de profesor.
Elemente
de joc: Mişcarea, aplauzele, surpriza, recompensele.
Strategii
didactice:
Metode şi procedee: conversaţia,
explicaţia, exerciţiul, problematizarea, jocul didactic, cântarea colectivă,
activitatea în grup, analiza,.
Mijloace de realizare: Marionetele Împăratul cel Bun şi Prinţesa
Luminiţa, sistem audio si cântece de numeraţie, culegere de ghicitori, planşe
cu literele mari de tipar A, M, U, R, N – realizate împreună cu copiii, jocul
didactic „Matematijoaca” cu planşe şi jetoane, caietul de Matematică si
explorarea mediului, jocul didactic „Bingo
– Numerele până la 5” cu planşe şi jetoane, cartoane colorate, hârtie creponată
colorată, perforaţii de hârtie (animale, insecte, plante, stele), baton lipici
solid, medalii aurii.
Forma
de organizare: pe grupuri, individual, frontal.
2012/12/04 - Elemente de constructie a comunicarii: - LITERELE MARI DE TIPAR
Ce pot face doua maini dibace? ... ALFABETARE MULTICOLORE!
Elemente de constructie a comunicarii:
- LITERELE MARI DE TIPAR
C.G. - Redactarea de mesaje simple in diverse situatii de comunicare
C.S. 4.1. - Reproducerea unor mesaje simple, in contexte uzuale de comunicare
C.S. 4.2. - Trasarea elementelor grafice si a contururilor
literelor, folosind resurse variate (scrierea pe banca folosind
alfabetarul; scrierea pe foaie velina, folosind instrumente diferite de
scris(carioca, reioane colorate) si culori diferite)
Expozitia cu finalitatile activitatii educative
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu